Loopt je bedrijf achter in de tijd, maar je wilt het klaar stomen voor de toekomst? Denk dan aan het digitaliseren van je gegevens. In deze blog bieden we je een aantal tips voor het digitaliseren van jouw bedrijf.

Tip 1: Scanner

Gebruik voor het digitaliseren een scanner. Welke scanner heb je nodig? Je kunt kiezen tussen drie verschillende types: de flatbed-, dedicated- en de multifunctionele scanner. Deze zijn alle drie geschikt om bedrijfsdocumenten te scannen. Voor de meeste bedrijven is een multifunctionele printer/scanner voldoende. Deze kun je dus nog steeds goed gebruiken, maar de manier waarop je hem gebruikt verandert met het verminderen van de noodzaak om te printen. Veel gegevens zijn alleen nog digitaal. Dus wanneer je digitaliseren, zal de printer voornamelijk fungeren als scanner. Kun je dan niet beter een scanner uitkiezen? Dit ligt aan jouw voorkeur.

Tip 2: In de Cloud

Na het scannen van alle documenten kun je alles in de Cloud van je bedrijf zetten. Bijna de helft van alle Mkb’ers stuurt facturen enkel nog digitaal. Het digitaliseren geeft alleen maar voordelen, je kan alles sneller verwerken, je rapportages automatiseren en de kans op fouten wordt flink geminimaliseerd.

Tip 3: Zorg voor een actuele website.

Veel van de ondernemers zien hun website als niet zo belangrijk. Zij zetten af en toe wat op hun site, maar niet genoeg. Je website moet actueel zijn, want als een klant contact met jou wil opnemen, dan doen zij dat door je website te analyseren. Als deze dan niet actueel is, is er een grote kans dat er minder contact met jouw bedrijf wordt opgenomen, dan wanneer je website zeer actueel is. Kies dus een goed CMS-systeem, design en maak de site responsive. Als laatste zou je er voor kunnen zorgen dat jouw site goed vindbaar is op de zoekmachines. Focus je daarom op SEO.

Pin It on Pinterest