Geplaatst op
Bij de inrichting van een telecombedrijf zijn er doorgaans veel verschillende ruimtes die elk een andere functie hebben. Bijvoorbeeld een grote kantoorruimte voor de medewerkers van de klantenservice net als vergaderruimtes en een kantine of loungeruimte. Ook een directieruimte vormt uiteraard onderdeel van de complete kantoorinrichting. Iedere ruimte kent weer andere eisen qua inrichting en om daar vorm aan te geven, komen onderstaande drie tips van pas.
1. Begin bij de vloer
Het is bij het inrichten van een telecombedrijf belangrijk om bij de vloer te beginnen. Voor de inrichting van een luxe directiekamer is het belangrijk om met de uitstraling rekening te houden. Hiervoor is een beton ciré specialist in te schakelen en het is dan handig dat deze specialist ook in de vloeren voor de overige ruimtes kan voorzien. Bijvoorbeeld met de plaatsing van gietvloeren in een grote kantoortuin die praktisch is en in optimaal werkcomfort voorziet.
2. Denk aan de akoestiek
In een groot kantoor met veel medewerkers is het onder meer belangrijk om aan de akoestiek te denken. Ook hierin kan de keuze voor een vloer een belangrijke rol spelen, maar dat geldt eveneens voor de aankleding van wanden. Het is uiteraard van belang dat de akoestiek in de ruimtes van een telecombedrijf optimaal is. Bijvoorbeeld als het gaat om de inrichting van de afdeling klantenservice.
3. Creëer een aangename werkplek
Een aangename werkplek draagt voor een belangrijk deel bij aan de tevredenheid en het welbevinden van medewerkers. Een aangename werkplek is op verschillende manieren te creëren, zoals met comfortabel kantoormeubilair. Ook decoratieve elementen dragen bij aan het verhogen van de werksfeer, zoals het neerzetten van grote planten en kunst aan de muur. Verder is het aan te raden om tevens rekening te houden met de toepassingen van kleuren en verlichting.